Шановні колеги, в даній рубриці ви знайдете матеріали, які можна використати при проведенні тижня математики.
Розвиток творчого мислення учнів під час
проведення тижня математики
Анотація: даний матеріал підпорядкований темі «Вплив позаурочної роботи з
математики на розвиток мислення учнів». В роботі йде мова про те, що позаурочна
робота з математики, зокрема проведення «Тижня математики» сприяє інтересу до
предмету математики, розвитку мислення учнів, кмітливості та пізнавальних
інтересів учнів.
Формування в учнів комунікативних навичок,
самостійної діяльності, творчого потенціалу і здатності використовувати знання
на практиці є важливим завданням сучасної української національної школи. У
розвитку названих якостей школярів
велике значення має позакласна робота, зокрема позакласна робота з математики.
В позаурочний час діти не лише краще пізнають
навколишній світ, а й розвивають логічне мислення, вчаться аналізувати,
порівнювати і робити висновки, узагальнювати, конкретизувати. Звісно, на уроці
вчитель не може охопити розвиток цих вмінь в усіх дітей, він не встигає також і
виховувати всіх учнів в правильному напрямку на класних заняттях. А коли
дитина, за своїм власним бажанням, відвідуватиме математичні позакласні заходи,
то вона й на уроках буде більш зацікавлено ставитись до навчального матеріалу,
краще розуміти й засвоювати його. Отже, як результат, покращаться її знання з
інших предметів загалом та математики зокрема.
Завдання кожного вчителя математики, який любить
свій предмет, – зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу,
примусити полюбити її. Вчителі мають створювати на кожному уроці позитивний
емоційний фон, настрій, який полегшує сприймання будь-якого матеріалу. Уміння
бачити цікаве й дізнаватися щось нове приносить дітям радість, породжує творчі
поривання, розвиває уяву, що особливо важливо на уроках математики. Таке вміння
потрібно виховувати і розвивати в учнів систематично як на уроках, так і в
позакласній роботі з математики.
Позакласна робота з математики сприяє глибокому і
міцному оволодінню теоретичним матеріалом, підвищенню математичної культури,
виробленню навичок самостійної роботи та роботі в колективі, розвиває логічне мислення,
здатність здійснювати розумові операції, закріплює і не дає втратити дитині
інтерес до вивчення математики, розвиває творчі здібності дитини. Тому цей вид
роботи є невід'ємною складовою навчально-виховного процесу і повинен займати
вагоме місце у педагогічній роботі кожного вчителя математики.
Є такі форми проведення позакласної роботи з
математики: математичний гурток, тиждень або місячник математики, математичні
вечори, математичні ранки для учнів 1-6 класів, клуби веселих і кмітливих
математиків, шкільні олімпіади, математична преса (класна і шкільна математичні
газети, бюлетені, стенди тощо), математичні екскурсії, шкільні наукові
конференції, позакласне читання науково-популярної літератури, підготовка учнями
доповідей, рефератів, творів з математики, виготовлення математичних моделей тощо.
Останнім часом у школах виникла нова форма позакласної роботи - громадський
огляд знань. Він полягає в тому, що наприкінці півріччя або року учні готуються
до огляду вивченого матеріалу курсу і демонструють свої знання і вміння на
зборах громадськості - учнів школи, батьків, представників дирекції школи і
громадських організацій. [1]
Особливе місце в позакласній роботі належить
проведенню предметного тижня – тижня математики, що сприяє розвитку
особистісних якостей учнів, зближенню викладача і учня.
Щороку, в рамках річного плану, вчителі математики
нашої школи, проводять тиждень
математики. Такий захід передбачає велику підготовчу роботу, під час якої вчитель
додатково отримує можливість для співпраці і спілкування з учнями, не пов'язану
рамками програми і не обмежену часом уроку. Самі ж діти одержують можливість
познайомитися з іншою математикою: більш цікавою і живою. Адже матеріал для
заходів підбирається цікавого та історичного характеру. Якщо вміло спланувати
предметний тиждень, підготувати і провести заходи на належному рівні – можна
бути впевненим, що хтось із дітей подивиться на математику іншими очима. Для
цього я, як вчитель математики, ставлю перед
собою наступні цілі:
- освітня: спираючись на знання учнів з математики,
отриманих на уроках, закріпити в ігровій, цікавій формі вивчений раніше
матеріал;
- розвиваюча: розвивати в учнів логічне мислення, інтерес
до предмету математика, пам'ять, мову, кмітливість, допитливість; формувати
вміння і навички роботи з навчальною та енциклопедичною літературою з метою
пошуку необхідного матеріалу для випуску стінгазети, складання кросворду,
написання доповіді, реферату;
- виховна: виховувати в учнів віру в свої сили,
прагнення до прояву власної ініціативи; виховувати вміння працювати в колективі
та вислуховувати товаришів, адекватно реагувати на отримані результати.
Заходи предметного тижня мають бути актуальними,
спрямовані на вирішення завдань, поставлених перед її учасниками. Містити
інформацію та емоційні переживання, що забезпечують активне сприйняття того, що
відбувається; враховувати вікові особливості, інтереси, потреби учнів;
забезпечувати подальше позитивне спілкування в учнівському колективі. [4]
Для підготовки та проведення предметного тижня
створюється організаційний комітет, до складу якого можуть входити ініціативні
учні, вчителі математики, класні керівники.
У період підготовки вивчаються теми тижня
математики, готується наочно-інформаційний матеріал, оглядається додаткова література, підбираються команди
учасників, розробляється система оцінювання конкурсів та форми заохочень і
нагороджень.
Вчитель математики, з одного боку, повинен
простежити за тим, щоб до участі в предметному тижні були залучені всі учні, з
іншого боку, щоб підготовка до заходів не порушувала навчальний процес, не
перевантажувала навчальну діяльність учнів.
При підборі матеріалу для конкурсів, вікторин,
брейн-рингів я враховую те, що в заходах можуть брати участь учні з різною
математичною підготовкою і тому завдання повинні бути доступними, цікавими, а заходи
– яскравими і запам'ятовуватись. При підборі
завдань більше увагу звертаю на вироблення обчислювальних навичок,
логічного мислення, кмітливості тощо, що є базою для засвоєння програми.
За тиждень до початку «Тижня» доцільно оформити
спеціальну об’яву з інформацією про
термін проведення і зміст заходів на весь тиждень.
До вашої уваги пропоную щоденний зміст «Тижня»,
який був проведений у нас в школі.
Понеділок. У фойє школи на видному місці з'являється об'ява про початок «Тижня», стіни прикрашені
висловлюваннями видатних мислителів минулого і сучасності про математику та
математиків. Наприклад: «Усе впорядковується відповідно до чисел» (VI ст. до
н.е.) Піфагор; «...спробуємо на хвилину уявити собі, що ми всі втратили
елементарні арифметичні знання. Адже це приведе до справжньої суспільної
катастрофи, бо арифметичний розрахунок супроводить нас на кожному кроці» Б. В.
Гнєденко; «Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити самому» Д. Пойа; «Математика
– наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така
гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість
молодості» Н. Вінер та інші.[3] Лекторська група під час «Інформаційного
вісника» знайомить учнів 5-8 класів з інформацією про зв'язок музики та
математики, а учнів 9-11 класів – про цікаві факти із життя видатних
математиків. А ще для учнів 5-6 класів в коридорі школи вивішуються завдання
вікторини, відповіді до якої здаються вчителю.
Вівторок. Основними заходом дня є «Математична
естафета» для учнів 5 класів, яка проводиться в спортивному залі школи та «Математична
казка» для учнів 6-х класів, дія якої відбувається в актовому залі школи.
Зазвичай учні 5-х класів є дуже активними, тому це дуже гарна нагода поєднати
математичні знання із фізичною спритністю. А ось учні 6-х класів вважають себе
вже повноправними учасниками старшої школи, але їм так ще хочеться вірити в
чудеса. А для учнів 9-11 класів – це чудова нагода проявити свої акторські
здібності.
Середа. Цього дня в коридорах школи з’являються
математичні стіннівки від учнів 7-11 класів та математичні аплікації з
різноманітних геометричних фігур від учнів 5-6 класів. Спеціальне журі оцінює
стіннівки і визначає переможців у кожній віковій групі. У шкільному залі
відбувається «Математичний бій» учнів 8-х класів.[2] Оскільки наша школа бере участь у
проекті «Освіта для стійкого розвитку», то доцільно підібрати задачі
екологічного та економічного спрямування. [6] Учні мають також змогу самостійно запропонувати
команді-супернику скласти задачу за деякими даними. А для того, щоб захід був
веселішим, пропонуємо «розбавити» задачі – піснями і ще раз переконатися, що
математика і музика пов’язані між собою.
Четвер. Проводяться два заходи «Математичного
тижня»:
1) «Математичний кінозал» - де учні 7-х класів
діляться знайденою відеоінформацією про застосування математики в житті людини;
2) учні 11-го класу захищають свої дослідницькі
проекти «Роль математики в моїй майбутній професії».
П'ятниця. В усіх класах проводиться виховна година
на тему «Математика – цариця наук», а ввечері учні 9-11 класів беруть участь в
математичному вечері «Хто розумніший?», де з’ясують одвічне питання «Хто
розумніший: хлопці чи дівчата?» [5]
Після свята приходять будні, але інтерес до
предмету залишається і його треба закріплювати щоденною роботою і на уроках і
після уроків. Активність, яку учні проявили під час тижня математики,
переноситься на уроки. Якщо учень показав себе «знавцем», то на звичайному
уроці йому вже не хочеться бути «сірим» учнем. Підвищується інтерес до предмету
і виникає бажання досягати успіху в його вивченні, спостерігається розвиток
логічного мислення, пам'яті, мови, проявляється кмітливість, допитливість. В
учнів формуються уміння і навички роботи з навчальною та енциклопедичною
літературою, виховуються прагнення до прояву власної ініціативи і вміння
працювати в колективі; формуються нові, позитивні взаємовідносини між вчителем
і учнями. А все це є необхідною умовою для успішного вивчення такого непростого
предмета як математика.
ПЛАН ТИЖНЯ МАТЕМАТИКИ
Понеділок
Оголошення тижня математики
Витсуп лекторської групи "Цікаві факти про життя математиків"
Середа
Позакласний захід "Математична казка". 5 клас
Перегляд відеороликів "Застосування математики в житті". 8 клас
Вівторок
Шкільна лінійка "Математика і музика"
Математична вікторина. 7 клас
Випуск стіннівок "У світі математики". 6 клас
Випуск стіннівок "У світі математики". 6 клас
Середа
Позакласний захід "Математична казка". 5 клас
Перегляд відеороликів "Застосування математики в житті". 8 клас
Четвер
Математичний конкурс "Веселий ерудит". 7 клас
Інтелектуальна математична гра "Хто розумніший?" 9-11 класи
П'ятниця
Захист проектів "Роль математики в моїй майбутній професії"
Підбиття підсумків
Математичний конкурс "Веселий ерудит". 7 клас
Інтелектуальна математична гра "Хто розумніший?" 9-11 класи
П'ятниця
Захист проектів "Роль математики в моїй майбутній професії"
Підбиття підсумків
Виступ лекторської групи
Цікаві факти про життя математиків
1. Американський математик Джордж Данціг, будучи аспірантом університету, одного разу спізнився на урок і прийняв написані на дошці рівняння за домашнє завдання. Воно здалося йому складніше звичайного, але через кілька днів він зміг його виконати. Виявилося, що він вирішив дві «нерозв’язані» проблеми в статистиці, над якими билося багато вчених умів.
2. Софія Ковалевська познайомилася з математикою в ранньому дитинстві, коли на її кімнату не вистачило шпалер, замість яких були наклеєні листи з лекціями Остроградського про диференціальне та інтегральне числення.
3. Про феноменальну пам’ять Пуссена існує легенда: однієї безсонної ночі він обчислив у пам’яті 27 цифр квадратного кореня із 53-цифрового числа, а ранком записав їх.
4. Боголюбов у 14 років став студентом Академії наук.
5. Ейлер у 20 років дістав запрошення до Петербурзької Академії наук, у 26 років його обрали академіком.
6. Гамільтон у 3 роки читав, у 5 років знав три мови, у 10 років став студентом, у 12 років знав 12 мов, у 22 роки став професором.
7. Фрідман займався наукою у 6 класі.
8. Грін, навпаки, тільки у 40 років вступив до університету.
9. Знання математики допомогли французу Вієту розкрити шифр у листуванні іспанського короля Філіппа II під час війни Франції з Іспанією, чим він прискорив перемогу Франції. За це іспанська інквізиція оголосила Вієта чаклуном і боговідступником і присудила його до спалення на вогнищі.
10. Безу повинен був прийняти екзамен у двох своїх учнів, що захворіли на віспу. Сам Безу не хворів на віспу і дуже цього боявся. Але розумів і те, що коли учні не складуть іспит, то втратять рік навчання. Забувши про свої страхи, він поїхав до хворих, проекзаменував їх і був задоволений, бо його жертва не була марною.
11. В одній із поем Альфреда Теннісона було таке висловлення: «Щохвилини на землі людина вмирає і щохвилини на землі людина народжується».
Незабаром Теннісон одержав листа від одного математика:
«Шановний пане, твердження, яке я прочитав у Вашій поемі, а саме: «Щохвилини на землі людина вмирає і щохвилини на землі людина народжується», - не витримує жодної критики. Коли б це було так, то як Ви й самі повинні визнати , людство перебувало б у стані рівноваги щодо своєї кількості. Але ж доведено, що кількість людей на земній кулі постійно зростає. Тому раджу Вам у наступному виданні свого твору змінити Ваш вислів на такий: «Щохвилини на землі людина вмирає і щохвилини на землі народжується одна та одна шоста людини». Це я подаю скорочено, бо повна цифра становить 1,6749 людини».
Виступ на лінійці
1-й ведучи
Царицю всіх наук вітати...
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвати.
2-й ведучий.
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоби на світі добре жити.
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоби на світі добре жити.
1-й ведучий.
Наука — знайдені алмази,
Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
2-й ведучий.
Наука — хліб мільйонотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
1-й ведучий.
Це — атом, скорений людиною,
Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні—
То наш великий славний вік!
Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні—
То наш великий славний вік!
2-й ведучий.
До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин,
Та зараз ми сказати хочем:
Та зараз ми сказати хочем:
«Наш математиці уклін!»
1-й ведучий.
Математика — цариця всіх наук. Називається
вона від грецького слова «матема» — наука.. Давні греки ще в V ст. до н. е.
знали чотири «матеми»: вчення про числа — арифметика, теорія музики — гармонія,
вчення про фігури — геометрія і вчення про небесні тіла — астрономія,
або астрологія.
2-й ведучий.
У давній Греції
мислителі поділялися на дві групи. Першу з них очолював Піфагор. Він та його
учні вважали знання священними. Наука, за Піфагором, була таємною, недоступюю
для всіх. Ніхто не мав права ділитися своїми відкриттями з іншими. Піфагорійці
називали себе акузматиками.
1-й ведучий.
Другу групу очолював
давньогрецький учений Гіппас Месопотамький, який вважав, що «матема» доступна
всім, хто може продуктиво мислити. Вони називали себе математиками. З
часом друга група перемогла.
1-й ведучий.
Важко уявити собі
життя людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.
2-й ведучий.
Якось в одній
країні організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».
1-й ведучий.
Ну і що?
2-й ведучий.
За кращий твір обіцяли
дуже велику винагороду.
1-й ведучий.
Хто
ж її одержав?
2-й ведучий.
Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було
подано жодної роботи: навіть
найталановитіші фантасти не змогли уявити, як можна жити без математики.
1-й ведучий.
Так, історія цього конкурсу ще раз
переконує нас, що життя без математики не можливе.
2-й ведучий.
Люди живуть і працюють.
1-й ведучий.
Відкривають таємниці атома.
2-й ведучий.
Літають у космос, спускаються на дно
океанів та в глибини Землі.
1-й ведучий.
І завжди їм допомагає математика.
2-й ведучий
А зараз ми хочемо вам розповісти як
пов’язані між собою музика та математика.
1-й ведучий.
На перший погляд математика і музика нічого спільного
не мають. Але варто лише на мить задуматися, і зв'язок відразу відшукаєтеся.
Музика невідривна від нот, кожна з яких має свою
тривалість. Рахуючи тривалість нот «раз — і — два — і — три — і... »,
відділяємо такти, стежимо за ритмом. А такі назви тривалостей нот, як
«половинна», «четвертна», «восьма», «шістнадцята» і т.д. схиляють до думки про
безпосередній зв'язок музики і математики. І це лише найпростіші приклади.
Розглядаючи цей зв'язок глибше, можна помітити, що
музика просто немислима без математики.
2-й ведучий
Говорять, що Альберт Ейнштейн, міркуючи над проблемами
теорії відносності, любив грати на скрипці, і саме в такі хвилини зародилася
його геніальна ідея.
Проте найяскравішим прикладом поєднання математики і
музики є дослідження Піфагора, якого всі знають як визначного математика,
автора відомої теореми. А те, що він був ще й прекрасним музикантом — відомо
далеко не всім. Математичний талант і музичне обдарування дали можливість Піфагору
першим здогадатися про існування природного звукоряду. Для того щоб це довести,
Піфагор побудував напівінструмент, напівприлад — монохорд (дослівно перекладається
як «однострунник»). Це був продовгуватий ящик з натягнутою зверху струною. Під
струною Піфагор накреслив шкалу, щоб зручніше було ділити струну на частини. З
монохордом було проведено дуже багато досліджень та експериментів, у результаті
яких Піфагор отримав математичне пояснення звучання струни, що коливається:
струна по-різному звучить залежно від своєї довжини і товщини. Досліди Піфагора
лягли в основу науки, яку зараз називають акустикою.
1-й ведучий.
Але звукоряд Піфагора був недосконалим. Досконалим він
став завдяки математичним розрахункам Андреаса Веркмейстера — знаменитого
органіста і теоретика музики. Клавіатура фортепіано розділена на сім частин
(октав), у кожній з яких сім білих і п'ять чорних клавіш. Це зараз нам
здається, що інакше і бути не може. Але свого часу відкриття А. Веркмейстера
було революцією в музиці. Аналізуючи це відкриття, І.С.Бах і Г.Ф.Гендель
висловили іншу точку зору. Г.Ф.Гендель запропонував ускладнення звукового ряду
і розрахував звукоряд так, щоб, крім традиційних дванадцяти клавіш, в октаві
з'явилися ще й допоміжні.
2-й ведучий.
Композиція і теорія музики немислимі без математики.
Це підтверджується ще й послідовністю інтервалів та їх обернень, що ґрунтуються
на закономірностях арифметичної та геометричної прогресій. Математичне
пояснення основ гармонії в музиці належить Піфагору. За допомогою своєї теорії
досконалості малих чисел він" визначив суть гармонії так: найприродніше
сприймаються вухом людини ті частоти, які знаходяться між собою в простих
числових відношеннях.
Німецький філософ, математик і фізик Г.ВЛейбніц
вважав, що «музика — несвідома вправа душі в арифметиці». Найкращим прикладом
поєднання музики і математики є комп'ютер, який сам складає музику та
інтерпретує її.
1-й ведучий.
Ще один цікавий факт. Доведено, що діти, які
займаються музикою, краще засвоюють математику, зокрема геометрію. Це тому, що
навчання музики пов'язане з розумінням, запам'ятовуванням, читанням нотних
текстів, які складаються переважно із символів. Навички, сформовані у такий
спосіб, полегшують засвоєння математичної символіки. Крім цього, у дітей дуже
добре розвинута творча і просторова уява, інтуїція. Під час гри на музичному
інструменті кожна рука грає свою партію, а тому працюють обидві півкулі
головного мозку одночасно (під час розумових операцій задіяна лише одна
півкуля). Тому гра на музичному інструменті безпосередньо перед виконанням
домашніх завдань є своєрідним «гімнастичним тренажером» для мозку, підготовкою
його до продуктивної праці, а можливо — і для геніальних відкриттів.
«Вважаю, що математика — знаряддя, за допомогою якого
людина пізнає і підкоряє собі навколишній світ, а також підкоряється їй», — так
сказав відомий англійський математик Годфрі Харді.
2-й ведучий.
«Глибина і абстракції сила,
Підрахунок задачі структурний,
Строга логіка, виклад красивий
Математики ваблять віки.
Проникаючи в зоряні далі,
В таємницю земної кори,
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори!»
Дякуємо за увагу!
Вікторина
7 клас
- Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки. Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки було палок?
- Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитись?
- Півтори курки за півтора дня знесуть півтора яйця. Скільки яєць знесуть 3 курки за 4 дні?
4. Пішов батько з чотирма синами в ліс по ягоди. Батько знайшов 45 ягід тоді, коли жодний з його синів, не знайшов жодної ягоди. Роздав батько всі зібрані ним ягоди дітям і всі знову розійшлися по лісу. Коли зібралися йти додому, виявилося, що один із синів знайшов ще стільки ягід, скільки одержав від батька, другий знайшов 2 ягоди, третій дві з'їв, а четвертий, не знайшовши жодної, з'їв половину того, що одержав від батька, після чого виявилося, що в усіх ягід стало порівну. Скільки ягід дав батько кожному з синів?
5. В одній кімнаті сидить жаба, яка кожну секунду подвоюється. Через 29 хвилин вона заповнила пів кімнати. Через скільки секунд вона заповнить цілу кімнату?
6. Два чоловіки підійшли до річки. Біля пустинного берега стояв човен, в який міг поміститись тільки один чоловік. Все ж таки обидва туриста без будь-якої допомоги переправились на цьому човні через річку і продовжили свій шлях. Як вони це зробили?
Математична казка 5 клас
Вчитель. Жили-були
добрі й злі гноми. Добрі гноми жили на землі. Вони вирощували дивовижні квіти,
очищали водойми, ліс, допомагали людям зберігати врожай у роки зі спекотним
літом. Але люди, ясна річ, навіть не підозрювали про їхнє існування. Тим часом
злі гноми жили під землею й намагались людям нашкодити. Добрі і злі гноми
завжди ворогували між собою.
Упродовж багатьох років добрі гноми
намагалися створити в своїх лабораторіях формулу очистки повітря на Землі. Адже
ви розумієте, наскільки це потрібно, особливо зараз. Дізнавшись про це, злі
гноми викрали таку важливу, уже майже готову формулу, щоб знищити людей, а
зараз і їхніх помічників – добрих гномів.
До вас, учні 5-их класів, надійшло
зашифроване послання. Розшифрувати його зможуть тільки такі дешефрувальники, як
ви. Дорослим із цим завданням ніколи не впоратися.
А тепер до роботи.
І.
Розшифруйте послання
Кожна група отримує слово для розшифровки.
У посланні слова пов’язані з числами. Якщо кожен член групи, вибираючи зручний порядок обчислення, правильно розвя'же свій
приклад, то команда збере букви, із яких зможе скласти потрібне слово.
Учитель перевіряє відповідь і, якщо
відповідь правильна, видає картку з буквою.
Завдання
для І групи
1. 147 + 256 + 353 + 244 ;
Ш 1000
2. (486 + 351) + 514 ; У 1351
3. 2786 + 871 + 129 ;
К 3786
4. (148 + 245) – 45 ; А
348
5.(473 + 132) – 173 ;
Й 432
6. 843 – (154 + 243) ; Т 444
7. 894 – (394 - 148) . Е 352
Завдання для ІІ групи
1. 327 + 228 + 173 + 272 ; Ф 1000
2. 371 + (246 + 229) ;
О 846
3. 634 + 258 + 166 ; Р 1058
4. (256 + 343) – 156 ;
М 443
5. (384 + 237) – 137 ;
У 484
6. 495 – (157 + 295) ; Л 43
7. 929 – (129 + 498) .
У 302
Завдання для ІІІ групи
1. 242 + 537 + 358 + 263 ;
О 1400
2. (374 + 978) + 626 ;
Ч 1978
3. 7936 + 476 + 1524 ;
И 9936
4. (429 + 237) – 229 ;
С 437
5. (732 + 652) – 352 ;
Т 1032
6. 914 – (417 + 314) ;
К 183
7. 538 – (238 + 291) .
И 9
Отож, вирушаємо в мандрівку. Тепер вам
потрібно потрапити до підземного царства.
ІІ.
Відчиніть двері до підземелля
Двері до підземного царства відчиняться,
якщо кожна з груп рятувальників відповість на два запитання. У разі
неправильної відповіді на запитання відповідає наступна група.
Запитання для груп (обирають самостійно)
1. Суму чисел 13
і 17 збільшіть на 15. (45)
2. Різницю чисел
72 і 46 збільшіть на 14. (40)
3. Від якого
числа потрібно відняти 47, щоб отримати 17 ?
(64)
4. Чим потрібно
доповнити число 983, щоб дістати 1000 ?
(17)
5. Від числа 53
відніміть суму чисел 13 і 17.
(23)
6. На скільки 32
більше за число 38 ? (воно менше).
Отож, із завданням ви впорались чудово. Ми
в підземеллі, а перед нами підземна річка. Ви бачите міст. Але пройти можна
тільки по стежці, позначеній зірочками.
ІІІ.
Пройдіть по мосту
Замість зірочок ми маємо поставити цифри
так, щоб додавання й віднімання були виконані правильно.
Завдання
для І групи
1) 18*7 2) 4*37
16* 4* *84*
**295 19*6
Завдання
для ІІ групи
1) *48* 2) 56*9
38*96 4*8*
* 55*4
*322
Завдання
для ІІІ групи
1) *56* 2) 4*8*
564*8 24*5
*0*95
*192
Учитель.
Групи, що успішно пройшли міст, потрапляють до лабораторії, де сховано
викрадену формулу. Двері лабораторії охороняють стражники-чарівники. Їхні чари
не діють тільки на тих, хто вміє розв’язувати складні задачі. Яка ж група
рятувальників потрапить до лабораторії?
ІV. Знищіть чари
Усі групи отримують одну й ту саму задачу.
Група, яка першою розв’яже задачу, й потрапляє до лабораторії. ЇЇ представник
демонструє розв’язання на дошці.
Задача.
У трьох чарівних лабораторіях працює 162 гноми. Із них 107 гномів працюють
у другій і третій лабораторіях, а решта – у першій. Причому в першій
лабораторії на 9 гномів більше, ніж у третій. Скільки гномів працює в кожній із
чарівних лабораторій ?
Відповідь:
55, 61, 46.
Учитель.
Тепер формула очистки в наших руках, тож повернімося додому й порадуймо
добрих гномів.
V.
Нагородження учасників рятувальної експедиції
ВЕСЕЛИЙ ЕРУДИТ
7 КЛАС
Мета.
Популяризувати математичнi знання; формувати логiчне мислення, вмiння
аналiзувати, робити висновки, узагальнювати результати творчостi.
ХІД КОНКУРСУ
Ведучuй
1. І знов фанфари!
Ведучuй 2. І знов початок конкурсу у нас!
Ведучuй
1. Лунає музика у класі в сотий раз!
Ведучuй
2. Чи в тисячний лунає? Ми не знаємо!
Разом.
А наш веселий конкурс починаємо!
Ведучuй 1. Починаємо математичний конкурс
«Веселий ерудит».
Ведучuй
2. Доброго дня, шановнi гocтi !
Ведучuй 1. Доброго дня, Вci-ВСi учнi!
Ведучuй 2. Доброго дня, вчителi! Доброго дня
BciM, BciM, BciM!
Ведучий
1. Сьогоднi в залi багато глядачiв!
Ведучuй 2. Працюватиме журi!
Ведучuй 1. А на сцену запрошуються ...
Разом.
Нашi команди!
Пiд музику по черзi виходять учасники
конкурсу: команда 7-А класу «Трикутник» i команда 7-Б класу «Коло».
Ведучi
представляють членiв команд, та членiв журi.
3магання
розпочинається.
Ведучuй 1. Настав час першоro конкурсу. Це «Вiзитка».
Максимальна оцiнка - 5 балiв.
Ведучuй
2. Для участi в конкypci запрошується команда «Трикутник».
Вiзитка команди «Трикутник»
Капітан. Гасло нашоi команди ... Усi разом.
Шляxiв життєвих
і шляxiв знання супутник
Простий знайомий
Всiй Землi трикyrник.
Капітан. А трикутник - це замкнена ламана, що
складаеться ...
Усі разом. 3 тръох ланок!
Капітан. Нашi три ланки: наполегливiсть,
працелюбнiсть i вмiння доводити справу до кiнця. Це три кити, на яких
тримаеться життя! Такий трикутник - це шлях до перемоги! Трикутнику ...
Усі разом. Гiп-гiп-ура! Гiп-гiп-ура! Ура! Ура!
Ведучuй 1. Подякуємо «Трикутникам» і запросимо на сцену команду «Коло».
Вiзuтка команди «Коло
Kaпiтaн. Ми команда ...
Уci разом. «Коло»!
Kaпiтaн. 3апитаєте, чому саме «Коло»? Цю назву
підказало нам серце. Серце, яке прагне кращоro. Бути розумним, знати
математику, вмiти логiчно мислити - сьоroднi не просто слова, а необxiднiсть.
Уci разом.
Бажати кращоro - це розумно!
Навчатися, шоб здiйснити мpii, - це розумно!
Ми в колi запитань i відповідей!
Ми в колi знань! Ми в колi родини! Ми в колi
друзiв! Ми в колi життя!
Kaпiтaн. Наш девiз простий ...
Уci разом. Планета - куля! Так, звичайне коло.
І друзiв коло у життi - навколо!
Kaпiтaн. Коло - це фiгypа, шо складаеться з
ycix точок площини, рiвновiддалених від даної точки. Так i ми вci поєднанi
однiєю точкою - точкою вiдлiку власноro майбутнъогo!
Уci разом.
Вважаєте нас нескромними? Можливо!
Але смiливiсть та зyxвaлiсть - шлях сильних!
Будемо сильними i розумними!
Biвaт
математико! Biвaт! Biвaт!
Журi оroлошуе результати конкурсу «Вiзитка»
Ведучuй 1. Наступний конкурс - «Блiц-турнiр «Ерудит,). На сцену запрошуємо по
одному учаснику вiд кожноi команди.
Ведучuй
2. По черзi кожен з учасникiв швидко i правильно протягом 1 хв вiдповiдає на
серiю запитань з геометрії
Запuтання для команди «Трикутник»
1. Фiгури, якi можна розмiстити в однiй
площинi, називаються .... (Плоскими.)
2. Частину площини, обмежену двома променями
iз спiльним початком, називають .... (Кутом.)
3. Кут, сторони якого є доповняльними
променями, називається .... (Розгорнутим.)
4. Кути вимiрюють за допомогою ....
(Транспортира. )
5.60 - частину градуса називають .... (Мiнутою.)
6.
Кут, який менший вiд прямого кута, називають .... (Гострим.)
7. Частину гeoмeтpii, в якiй вивчаються плоскi
фiгури, називають .... (Планiметрiєю.)
8. Якщо данi трикутники можна сумicтити рухом,
то вони .... (Piвнi.)
9. Сума мip двох сумiжних кyтiв дорiвнює....
(180°.)
10. Двi прямi, перпендикулярнi до третьої
прямої, будуть .... (Паралельними.)
11. Твердження, яке приймають без доведення,
називають .... (Аксiомою.)
12. Двi прямi, якi перетинаються пiд прямим
кутом, називаються ....
(Перпендикулярними. )
13. Два вiдрiзки або променi, якi лежать на паралельних
прямих, називають ....
(Паралельними.)
14. Фiгура, яка складається з ycix точок
площини, рiвновiддалених вiд дано'i точки, називається .... (Колом.)
15. Якщо паралельнi двi прямi перетинаються
третьою прямою, то вiдповiднi кути ....
(Piвнi.)
16. Скільки прямих кутів може мати трикутник... (Один.)
Запuтання
для команди «Коло»
1. Науку про геометричнi фiгypи та ix
властивостi називають .... (Геометрiєю. )
2. Кут, бiльший вiд прямого кута, але менший
вiд розгорнутого називають .... (Тупим.)
3. Два кути, на якi розбивається розгорнутий кут його внутрiшнiм променем,
називають .... (Сумiжними. )
4. Твердження, в iстинноcтi якого
переконуються за допомогою логiчних мipкyвaнь, називають .... (Теоремою.)
5. Якщо паралельнi двi прямi перетинаються
третьою прямою, то сума внутрiшнix одностороннix кyтiв дорівнює(180) ....
6. 60-. частину мінyти називають .... (Секундою.)
7. Двi прямi на площинi, якi не перетинаються,
називають .... (Паралельними. )
8. Уci відємні числа на oci Ох розмiщенi
лiворуч вiд .. . . (Початку вiдлiкy.)
9. Якщо старони одного кута є доповняльними
променями до cтopiн другого кута, то тaкi кути називають .... (Вертикальними.)
10. Скiльки тупих кyтiв може мати трикутник?
(Один.)
11. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його
на дві рівні частини… (Бісектриса)
12. Кут, суміжний з гострим кутом… (Тупий)
13.
Внутрішні
різносторонні кути, утворені при перетині паралельних прямих січною … (Рівні)
14. Сума довжин усіх сторін трикутника… (Периметр)
15.
Замкнену ламану iз трьох ланок називають ....
(Трикутником )
16. Твердження,
в якому пояснюється зміст того чи іншого поняття… (Означення)
Журi оголошує результати даного конкурсу.
Ведучuй 1. А тепер розпочинаємо третiй
конкурс «Веселий художник».
Ведучuй
2. На сцену запрошуємо по три учасники вiд кожноi команди. Умови конкурсу: кожний з учасникiв
iз зав'язаними очима малює сніговика.
Вiдбувається конкурс уболiвальникiв.
Запuтання для вболiвальників. Назвати прислів’я та
приказки, де зустрічаються числа.
Журi оголошує результати конкурсу «Веселий художник».
Ведучий 1. Оголошується четвертий конкурс «Математична мозаїка».
На сцену запрошуємо по одному учаснику вiд кожної команди.
Ведучий
2. Учасники отримують конверти з геометричними фiгурами, вирiзаними з
кольорового паперу (квадрати, кола, трикутники тощо). За допомогою клею i
бiлого аркуша необxiдно створити справжню картинку та придумати iй назву.
Ведучий 1. Ізробити це необхiдно за 3 хв. Максимальна
кiлькiсть балiв за цей конкурс - 5.
Ведучuй . А поки команди працюють, послухаємо iсторичну довідку про Пiфагора та його
учнiв.
Пiфaroр народився у VI ст. до н. е. на
грецькому остpoвi Самос. Згiдно з легендою його батько, Мнесарх, звернувся до
пiфiї з приводу дуже важливої для нього подорожi. Biн отримав вiдповiдь, що
подорож буде успiшною, а його дружина народить дитину, яка буде видiлятися
з-помiж ycix, хто жив колись, красою й мудрiстю, i принесе людському роду дуже
велику користь на вci часи. Пiсля пророцтва Мнесарх дав своiй дрyжинi нове iм'я
- Пiфаiда, а народженому - Пiфaгoр.
Батько дав Пiфагору добру oсвіту, навчаючи в
найвiдомiших учителiв того часу. Багато хто вважав, що він - син бога Аполлона.
За словами Ямвлixа, «набираючи сили й
репутацiї, i вiд виховання з дитинства, i вiд
богоподiбної зовнiшності він ще бiльше прагнув бути гiдним цих чеснот». Пicля
cмepтi батька Пiфагор вирушає до Miлета, де
його вчителями були Ферекiд, Aнaкciмaндp i Фалес. Саме за порадою Фалеса
Пiфагор у вiцi 20 poкiв iдe до Єгипту, аби в спiлкуваннi з жрецями стати ближчим до Бога й набути мудрості
У Грецiю Пiфагор повернувся на п'ятдесятому
роцi життя. В Kротонi Biн заснував «пiфaгoрiйський союз». Пiфагорiйцi багато
займалися наукою, особливо математикою. Найвiдомiшим здобутком стала теорема
Пiфагора, в якiй iдеться про те, що сума площ квадратiв, побудованих на катетах
прямокутного трикутника, дорiвнює площi квадрата, побудованого на його
гiпотенузi.
Журi
оголошує результати конкурсу «Математична мозаїка».
Ведучий 1. Поки журi пiдбиває остаточні результати, ми трохи розважимося.
Ведучий
2. Запрошуємо на майданчик перед сценою 12 глядачiв.
Ведучий
1. Кожному дaємо картку з написаними числами вiд 1 до 12.
Ведучий
2. Проiлюструємо невеличку розповiдь. Кожен учасник, почувши своє число,
пiдiймає його i робить крок уперед, а
потiм повертається назад. Починаємо!
Ведучий
1. Одного разу два хлопчики пiшли на спортивнi змагання. Це був перший
вiдбiрний тур серед семикласннкiв.
Ведучий
2. На полi - 12 учасникiв: 6 - з однієї
команди i 6 - з другої.
Ведучий 1. До хлопцiв пiдiйшли 4 дiвчинки, кожна тримала в pyцi по 3 кульки.
Ведучий
2. Одна дiвчинка запропонувала хлопцям пiти пiсля змагань на дискотеку.
Один хлопчик вiдмовився, а другий - промовчав.
Ведучий
1. Гра розпочалася. Сьома хвилина - зупинка.
Ведучий
2. Настрiй у всix чудовий! Ще 10 хв
i перерва.
Ведучий
1. А тепер перевiримо уважнicть уболiвальникiв.
Запитанн.я для уболiвальнuкiв Якi цифри так i
не зiгpали в цiй гpi? Якi цифри зiграли два рази i бiльше?
Журi оголошує результати змагання.
Вiдбувається нагородження переможцiв i учасникiв.
Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони
народилися в інші часи.
Народна мудрість.
Інтелектуальна
математична гра «Хто розумніший?»
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти
вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки,
творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно
мислити, працювати в команді.
Пояснення: У грі
беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.
Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на п’ять раундів, що складаються з
різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали
переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є
капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда
складається з п’яти учасників: по одному
представнику від 8-11 класів та ведучого.
Хід гри
Ведучий. Доброго дня! Ми
вітаємо Вас на інтелектуальній
математичній грі - конкурсі «Хто розумніший?»!
Ведуча. Хто розумніший - чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає
відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому,
що дівчата не лише найчарівніша половина
людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі є
завжди дівчата, а керівні посади та
депутатські крісла зазвичай
займають чоловіки!
Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші –
дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. (представляє команду
дівчат, вказуючи на їх риси характеру та досягнення )
Ведучий. Ми дуже раді, що у дівчат така сильна команда, але й команда хлопців нічим не гірша.(представляє
аналогічно команду хлопців)
Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховний суддя цієї
неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона - жінка!
Суддя. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте
домовимось – за мною об’єктивність, за
Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо, пані суддя. Дуель поставить все
на свої місця. На шляху до перемоги у
кожної команди є п’ять конкурсів та
фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у
10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою
скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання.
Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть
максимум балів і дістануть можливість
подвоїти попередню кількість балів, яка розділяється між
учасниками-переможцями. Все зрозуміло.
Починаємо.
Ведучий. Дівчата, але ж нуль не подвоюється!
У нас залишилася одна незавершена
справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина
людства!
Ведучий. Отже, перший
конкурс, перший раунд.
Раунд 1 «Збери
літери»
Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова».
Неодхідно за три хвилини зібрати найбільше слів,
використовуючи літери слова тригонометрія.
Ведучий. Час пішов
( три, гори, горе, гімн, метр, гном, ром,орт, трон,
ринг, Троя, термін,мерія, яр, ріг, метро, гот, море, Мирон, мир, ретро, )
СУДДЯ. Час вичерпано. Заслухаємо слова.
Бонусне запитання:
Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3
мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох
кошенят. Під мішком сиділо по три мишки. Cкільки було ніг у млині?
(дві, а решта лапи)
Ведучий. Пані
Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2 «Вірю - не вірю».
Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди дівчат:
1.
Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки», (так, є така казка)
2.
Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці?
(так, один
геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)
3.
Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські
музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»? (ні)
4.
Вірите, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав
рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі. (Так. Він був першою людиною, яка змогла розв'язати
рівняння четвертого степеня)
5. Чи вірите ви,
що теорему Фалеса назвали «міст віслюка»? (Не вірю. Так називали теорему Піфагора. А учнів,
які вчили її напам’ять без розуміння,
називали «віслюками»)
6.Чи вірите ви,
що кути паралелограма, прилеглі до однієї сторони дорівнюють 40º і
120º? (Не вірю, сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180º).
7. Чи вірите ви, що у довільного
рівнобедреного трикутника з кутом 60º бічна сторона дорівнює основі (
вірю)
8. Чи вірите ви, що якщо сума двох кутів 180 градусів,
то вони- суміжні. (ні, бо вони повинні мати спільну сторону)
9.Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)
10.Фалес був уболівальником і помер на трибуні
Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)
11.Бісектриса трикутника ділить протилежну сторону
навпіл. (Ні)
12.Чи віриш ти, що Піфагор до своєї школи активно залучав жінок тому, що вважав, що вони більш здібні до математики, ніж чоловіки? (Ні.)
13.Чи віриш ти, що Франсуа Вієт розшифрував таємне листування іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так, і за це його мало не відправили на вогнище, бо вважали, що це він зумів тільки за допомогою сатани)
Ведуча. Твердження для
команди хлопців:
1. Чи вірите ви, що
Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і
місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого,
та король відповів:»Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на
орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!)
2.
Чи вірите ви, що великий російський поет
М.Ю.Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв'язувати
яку-небудь математичну задачу? (Так,про це писав його товариш по
кавалерійському училищу О.ОЛопухін)
3.
Чи вірите ви, що якщо кожного дня по десять годин
переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 76 років? (Так.
Зібрання його праць становлять 75 великих томів. Про нього говорили, що він
«рахує так, як люди дихають»)
4.
Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою
на 58 Олімпіаді? (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )
5.
Вірите, що будь-який прямокутний трикутник
називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний
трикутник, в якого сторони пропорційні числам 3,4,5)
6. Чи вірите ви, що Лев
Толстой, автор роману «Війна і мир», був автором підручника з арифметики? (Вірю. Він
написав підручники для початкової школи. )
7. Чи вірите ви, що
середня лінія трапеції з основами 10
см і 20
см дорівнює 30 см ? ( Не вірю.
Вона дорівнює 15 см )
8. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі. (Так)
9. Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним. (Ні)
10. Найменше натуральне число нуль? (Ні)
11.Сума гострих кутів
прямокутного трикутника дорівнює 9- градусів? (так)
12.Чи віриш ти, що одна з кривих ліній називається на честь першої у світі
жінки — професора математики Марії Гаетани Аньєзі? (Так,
така крива є. Вона досліджена Марією Аньєзі.)
13. Чи віриш ти, що існує 25 способів доведення теореми Піфагора?
(Ні, відомо 370 способів.)
Бонусне запитання:
Онукові 4 роки, а дідусеві 60 років. Через скільки років дідусь
буде в 5 разів старшим за онука? ( Через 10 років)
Ведучий. Пані
Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Я
дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 3 «Хто я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку,
правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде
спроектоване на екран позаду учасника ), на якій може бути предмет, або людина,
які мають відношення до математики.
Завдання учасника - вгадати, що це за предмет чи персонаж,
ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так»
або «ні»
Ведуча. Почнемо з хлопців?
Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть
бачити?
Ведуча викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із
зображенням транспортира).
Ведуча. Кого
з моїх красунь ти вибираєш для участі в
конкурсі?
Ведучий викликає одного із учасників
(Команда
відгадує картинку із зображенням Піфагора)
Ведучий. Пані Справедливість, хто Вам у цьому
конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Суддя.
Обидві
команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.
Бонусне
запитання:
Котра зараз година, якщо залишилося в 2 рази більше, ніж
пройшло? ( 8 год.)
Раунд 4 «Бліц»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити
запитання і за 2 хвилини команда має
дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною
«Чоловік» або «Жінка».
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми
розпочнемо перші. Отже, дорогенькі хлопчики, Ваша хвилина пішла.
1.
Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
2.
Секунди та хвилини придумав (чоловік)
3.
Кому належать слова... у математиків існує своя мова - це
формули.
(жінці С. Ковалевській)
4. Вчений математик Феано (Теано), який жив у 6 ст.
до нашої ери чоловік чи жінка ( жінка)
5.
Лікарі заборонили
йому працювати, але він продовжував писати, в результаті чого втратив зір. ( чоловік - Ейлер Л.)
6.
Найбільша сторона прямокутного трикутника? (Жінка - гіпотенуза)
7.
Назва якої держави ховається в математичному виразі а³ ( а в третьому
степені)? (Жінка – Куба)
8.
Обманний фінансовий багатогранник – це …(Жінка – піраміда)
9.
Назвіть «геометричний» вид тополі. (
чоловік – конус)
10.Пів-пряма, яка має початок, але не має кінця (чоловік – промінь)
11.Результат дії додавання ( жінка - сума)
12.Як називається сума одночленів? (
чоловік – многочлен)
Ведучий. Дівчата, ви готові?
Ведуча. Завжди готові.
Ведучий. Час пішов.
1.
Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
2.
Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
3.
Кому належать слова «
Математики - свого роду французи: коли говориш з ними, вони перекладають твої
слова на свою мову, і от зразу виходить щось зовсім інше» ( чоловік - Й. Гете)
4.
Ця людина вперше почала
вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами
лекцій з математики.
( жінка - Ковалевська С.В.)
5. Багатогранник з Єгипту – це …( жінка –
піраміда)
6. Яка геометрична фігура потрібна для
покарання дітей? ( чоловік - кут)
7.
Що є спільного у словах, рослинах і рівняннях? (чоловік- корінь)
8.
Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (чоловік- циліндр)
9.
Чотирикутник, в якого лише дві сторони паралельні (жінка–трапеція)
10.Результат дії множення
(чоловік-добуток)
11.Відрізок, що сполучає вершину і середину
протилежної сторони трикутника? (жінка - медіана)
12.Графіком
квадратичної функції є (жінка- парабола)
Ведучий. Пані
Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?
Бонусне запитання: Скільки
буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 4 десятки? ( сімдесят
десятків) 120
Суддя.
Рахунок__________
На користь_______.
Раунд 5 «Відгадай пісню»
Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений
конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий. Ми
це ще побачимо.
І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники,
прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що
співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику
(числа, фігури, математичні терміни).
Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча. Звичайно.
( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її
членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)
Пісні для конкурсу: «Вчать у школі», «Два на два – чотири», або ж «Сонячне
коло», «Два дубки» чи інші.
Ведучий.
Пані Справедливість, Вам слово!
Бонусне запитання: Що спільного між теоремою і театром?
(Теорема - від грецького: спостерігаю,
розглядаю)
Суддя.
Рахунок__________
На користь_______.
Фінал
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру -
показуха
Ведучий. Кожна команда одержить по 5 математичних термінів, які
потрібно показати.
циліндр
піраміда
трапеція
ромб
вершина
радіус
рівняння
формула
бісектриса висота
Ведуча.
Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя.
Перемогу
святкують ______________________. Їх
рахунок подвоюється.
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла
наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи
дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука
розвинутого суспільства. Рівноправна участь
жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою
умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її
європейської інтеграції.
Немає коментарів:
Дописати коментар